Retur av varer/bytte av varer
INFORMASJON OM RETUR FOR BEDRIFTSKUNDER
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp og avtaler mellom virksomheter.
Inngår du avtaler som er knyttet til ditt firma så har du dessverre ingen angrefrist. Angrerettloven gjelder kun for privatpersoner.
Vi i Anton’s Timber AS har valgt å gi bedriftskundene våres bytterett innen 14 dager fra du mottok pakken din, selv om dette ikke er noe krav.
Ved avtaler på forhånd av kjøp kan vi finne enkle løsninger som lar dere for eksempel prøve varer før kjøp. Dette må avtales FØR kjøp.
INFORMASJON OM RETUR FOR PRIVATPERSONER
Du kan innen 14 dager fra du mottok pakken benytte deg av retur rett og sende pakken i retur til oss.
Dette gjelder for både retur med refusjon og bytte til annen vare.
Når vi har mottatt din retur vil du få en tilbakebetaling via din valgte betalingsløsning. Gjelder din retur en reklamasjon må du først ta kontakt med kundeservice.
Kunde betaler selv for frakt ved retur. Selger dekker frakt ved eventuelt bytte til en annen vare.
Bruk vedlagt retur etikett som kom med ordren din, ved en eventuell retur.
- INFORMASJON OM RETUR –
For å kunne benytte deg av retur forutsetter dette at varen leveres tilbake i samme stand som når du mottok den. Det skal ikke være merker, lukt eller ødelagt emballasje/fjernet tagger.
Er det feil eller mangler vil returen gå innunder reklamasjon, her må du ta kontakt med kundeservice først – nettbutikk@anton.no. Merk e-post med reklamasjon og ordre nummer, dette nummeret finner du på ordrebekreftelsen din – f.eks. #1234.
- SLIK SENDER DU EN RETUR –
- Fyll ut retur skjema og legg det ved i pakken din.
- Fest vedlagt returetikett over den gamle sendingsetiketten dersom du bruker samme emballasje.
- Lever inn på ditt lokale Posten/Post i butikk.
- ER DET FEIL MED VAREN DIN? –
Skulle det foreligge mangler med produktet har du rett til reklamasjon. Det er viktig at du IKKE bruker av produktet om du oppdager en feil.
Ta kontakt med kundeservice, legg ved bilder og beskrivelse av feil så finner vi en løsning! Kjøperen har ansvar for å ta kontakt innen rimelig tid fra man har mottatt varen for å rapportere mangelen. Feil bruk av produktene gir ikke rett til reklamasjon.
- BYTTE I ANNEN VARE -
Ved ønske om å bytte i annen vare. Skriv på linjene på andre siden hvilken(e) vare(r) du ønsker å bytte og til hvilket annet produkt. Oppgjør gjøres i forbindelse med ny leveranse av annet produkt.
- PRAKTISK INFO OM RETUR –
Sørg for at du pakker produktene godt slik at de ikke blir skadet under sending.
Har du betalt med Klarna vil du få en tilbakebetaling 10-14 dager etter vi har mottatt din retur. Har du betalt med Vipps, kort eller via faktura kan det ta inntil 5-8 virkedager.
Når du returnerer varen(e) til oss, kan du ved Klarna bruk, logge deg inn i Klarna og rapportere din retur slik at Klarna fryser din faktura til returen din er ferdigbehandlet. Om Klarna trenger informasjon om kontonummer vil de ta kontakt med deg via e-post.